W poniedziałek 30 marca br. w nadarzyńskim Gimnazjum im. Jana Pawła II odbył się finał konkursu historycznego dla młodzieży gimnazjalnej pt. „Od Somosierry do Raszyna. 200 lat bitwy pod Raszynem.” Po przeprowadzonych wcześniej eliminacjach do finału przeszło 6 drużyn, z których 5 przybyło na dzisiejszy finał. Obecni byli przedstawiciele: Gimnazjum im. Jana Pawła II w Żółwinie, Gimnazjum nr 2 w Pruszkowie, Gimnazjum nr 2 w Brwinowie, Gimnazjum im. K.K. Baczyńskiego w Grodzisku Mazowieckim oraz Gimnazjum im. Jana Pawła II w Nadarzynie.
Gości wchodzących na salę, gdzie miał miejsce konkursu, witali uczniowie – gospodarze w strojach z epoki napoleońskiej (w kostiumach z tamtych lat przybyła również drużyna z pruszkowskiego Gimnazjum nr 1). Obejrzeć można było także makiety bitwy pod Raszynem oraz prezentację przygotowaną przez nadarzyńskich gimnazjalistów. Finał konkursu podzielony został na 4 części. W pierwszej - uczestnicy odpowiadali na pytania zamknięte, część druga składała się z pytań otwartych, cześć trzecia – było to odgadywanie nazwisk autora wylosowanego obrazu oraz jego tytułu. Natomiast ostatnią, czwartą cześć stanowiły prezentacje, przygotowane przez poszczególne drużyny. W skład komisji konkursowej weszli: p. Jarosław Wołkowycki, p. Małgorzata Rec- nauczyciele historii w nadarzyńskim Gimnazjum oraz p. Anna Deuter – nauczyciel historii w Gimnazjum w Żółwinie (wylosowana spośród przybyłych opiekunów). Prowadzącą finał była p. Magdalena Drzewucka Wicedyrektor nadarzyńskiego Gimnazjum. Pytania konkursowe były bardzo szczegółowe i nie należały do najłatwiejszych - tym bardziej imponująca była wiedza uczestników, którzy wykazali się doskonałą znajomością tematu oraz solidnym przygotowaniem. Zwycięzcami konkursu zostali uczniowie z Gimnazjum Nr 2 w Brwinowie, miejsce drugie – Gimnazjum im. K. K. Baczyńskiego w Godzisku Maz., miejsce trzecie – Gimnazjum im. Jana Pawła II w Żółwinie. Nagrody wręczyła p. Maria Jaworska Inspektor Oświaty Gminy Nadarzyn oraz p. Elżbieta Chruściak Dyrektor nadarzyńskiego Gimnazjum. |