Z dniem 1 lipca 2009 r. weszła w życie ustawa z 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2009 nr 97, poz. 799) z mocy której powołanych zostało 9 odrębnych funduszy promocji: Fundusz Promocji Mleka (który zastępuje dotychczas istniejący Fundusz Promocji Mleczarstwa); Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego; Fundusz Promocji Mięsa Wołowego; Fundusz Promocji Mięsa Końskiego; Fundusz Promocji Mięsa Owczego; Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych; Fundusz Promocji Owoców i Warzyw; Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego; Fundusz Promocji Ryb.
Jak sama nazwa wskazuje, celem nowo powstałych funduszy jest promowanie i wspieranie wzrostu spożycia polskich produktów rolno-spożywczych, zarówno na rynkach krajowych jak i europejskich. Fundusze mają stworzyć mechanizmy, które poprawią jakość konsumowanych produktów, pozwolą na zdobycie trwałych rynków zbytu, jak również zapewnią konsolidację branżową. Szczegółowe informacje dotyczące zasad funkcjonowania funduszy (oraz druk deklaracji wpłat na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych) można znaleźć na stronie internetowej www.arr.gov.pl w zakładce „Promocja Żywności”, a także w Telefonicznym Punkcie Informacyjnym ARR tel. 022 661 72 72. |