www.promocja.nadarzyn.pl

:: Opłaty za odbiór śmieci - informacja
Wiadomość dodana przez: roman (2013-09-17 15:12:12)

Przypominamy, że obowiązek uiszczania opłat za wywóz odpadów leży po stronie mieszkańców, a jedynym dokumentem na podstawie którego należy wpłacać zadeklarowane kwoty jest deklaracja. Opłaty należy wnosić w kasie Urzędu Gminy lub na konto: Urząd Gminy Nadarzyn,  ul. Mszczonowska 24,  05 – 830 Nadarzyn, 61 8017 0002 0000 0260 2000 0102  Bank Spółdzielczy w Nadarzynie. Wpłaty należy uiszczać do dnia 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. W przypadku wątpliwości należy skontaktować się z referatem Urzędu Gminy Nadarzyn zajmującym się gospodarką odpadami: Tel. 22 729 81 85 wew. 140, 141, 143, 144 ; e-mail: srodowisko@nadarzyn.pl; odpadykomunalne@nadarzyn.pl



DEKLARACJE:

 Każdy właściciel posesji musi złożyć deklarację o wysokości opłaty za wywóz śmieci z zamieszkanej posesji. W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć nową deklarację w terminie
14 dni od dnia nastąpienia zmiany.

1. Druki deklaracji są dostępne w Urzędzie Gminy Nadarzyn oraz na stronie internetowej gminy www.nadarzyn.pl

2. Wypełnione deklaracje należy złożyć w Urzędzie Gminy Nadarzyn (osobiście w kancelarii lub przesłać listownie).
W najbliższej przyszłości zostanie uruchomiony odpowiedni formularz deklaracji w internecie.

3. W zabudowie wielorodzinnej deklarację może złożyć zarządca lub osoba upoważniona przez zarząd spółdzielni (na mocy uchwały członków spółdzielni).

OPŁATY:

1. Każdy właściciel posesji w złożonej deklaracji określa wysokość opłaty, którą ma obowiązek uiścić na rzecz Gminy Nadarzyn do dnia 10 każdego miesiąca, licząc za poprzedni miesiąc rozliczeniowy.

2. Mieszkańcy będą płacić za wywóz śmieci opłatę wg stawek opłat, które uchwaliła Rada Gminy Nadarzyn, na podstawie kalkulacji kosztów obsługi.

3. Wysokość opłaty jaką ma uiścić właściciel nieruchomości jest uzależniona od: liczby osób zamieszkujących na posesji, sposobu zbierania śmieci (segregowane lub nie segregowane), przysługującej ulgi. 

STAWKI OPŁAT:

• przy zbieraniu  nieselektywnym (bez segregowania) stawka opłaty na 1 osobę/miesiąc wynosi 12 zł,

• przy segregowaniu odpadów, stawka opłaty na 1 osobę/miesiąc wynosi 7 zł, a na kolejne osoby zamieszkujące nieruchomość - powyżej 5. (za osobę 6, 7 itd.) stawka wynosi 3,50 zł,

w oparciu o te stawki należy obliczyć wysokość miesięcznej opłaty i wpisać do deklaracji.




adres tej wiadomości: www.nadarzyn.pl/news.php?id=3211