www.promocja.nadarzyn.pl

:: „Obywatel” w komunikacji miejskiej
Wiadomość dodana przez: Justyna (2012-10-10 13:47:07)

11 października br. rusza nowa kampania edukacyjna ZTM „Pomyśl o innych, nie jestem tu sam”. W sondzie zamieszczonej na stronie internetowej ztm.waw.pl oraz facebook.com/ztm.warszawa na pytanie Co najbardziej przeszkadza pasażerom komunikacji miejskiej? odpowiedziało 6 526 osób. Celem kampanii jest wyrobienie i utrwalenie w grupie docelowej pozytywnych nawyków podczas korzystania z komunikacji miejskiej, czyli uwrażliwienie ludzi na potrzeby i komfort podróży innych osób – pasażerów komunikacji miejskiej. Szczegóły w czytaj więcej.



Ponad połowę głosujących (51,87 proc.) najbardziej irytuje blokowanie wyjścia z pojazdu, utrudniające wysiadanie. Być może wiele osób robi to nieświadomie, np. śpiesząc się do pracy czy szkoły. Choć parę minut później, sami będą w podobnej sytuacji.

20,61 proc. najbardziej przeszkadza głośne słuchanie muzyki zwłaszcza rano, w drodze do pracy czy szkoły. Podobnie, jak głośne rozmowy przez telefon komórkowy, których mimowolnymi słuchaczami stają się inni podróżni. 18,25 proc. właśnie to uznaje za największy dyskomfort.

Nieustępowanie miejsca osobom starszym, niepełnosprawnym czy kobietom w ciąży najbardziej przeszkadza tylko 9,27 proc. spośród osób głosujących.

Do sondy wybrano te kategorie irytujących lub problematycznych zachowań, które najczęściej były zgłaszane do Zarządu Transportu Miejskiego. Nie oznacza to, że nie dostrzegamy innych problemów – jak higiena osobista czy jedzenie - na które zwracają uwagę pasażerowie.

Planowane są trzy odsłony kampanii:

• blokowanie wyjścia z pojazdu, utrudniające wysiadanie innym (od 11 października)

• głośne słuchanie muzyki i głośne rozmowy przez telefon (od 18 października)

• nieustępowanie miejsca potrzebującym współpasażerom (od 25 października)

Kreacje na plakatach kampanii (dystrybuowane w pojazdach warszawskiej komunikacji miejskiej), będą zawierały „przerysowane” negatywne scenki rodzajowe występujące w komunikacji miejskiej, z humorystycznym hasłem oraz tekstem historycznym związanym z konkretnym zachowaniem. W przyszłym roku planowana jest kolejna odsłona kampanii, dotycząca także innych złych zachowań wskazywanych przez pasażerów.




adres tej wiadomości: www.nadarzyn.pl/news.php?id=2589