www.promocja.nadarzyn.pl

:: Zgubione dokumenty zasady postępowania
Wiadomość dodana przez: Justyna (2011-08-09 09:50:33)

Okres wakacji to czas gdy łatwo samemu zgubić, bądź paść ofiarą kieszonkowca i stracić: dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karty do bankomatu lub kredytowe. Zagubione dokumenty zawierające najważniejsze dane mogą posłużyć przestępcom do wyłudzania pieniędzy. Najważniejsze zasady postępowania w przypadku zagubienia dokumentów w czytaj więcej.



1. W sytuacji zgubienia dokumentów należy niezwłocznie zablokować usługi bankowe, można również wystąpić o zmianę numeru konta lub zmienić wzór podpisu. Bez powiadomienia banku o zagubieniu dokumentów policja nie przyjmie zgłoszenia.

2. Zgłoszenie na policji utraty dokumentów tożsamości : dowodu osobistego, prawa jazdy lub paszportu.

3. Następnie z potwierdzeniem takiego zgłoszenia należy przyjść do jednostki jakiegokolwiek banku. Utracony dokument zostanie zastrzeżony w Międzybankowej Informacji Gospodarczej.

4. W banku można uzyskać duplikaty zgubionych dokumentów: karty bankowej czy umowy kredytowej. Jednak w przypadku kiedy posiadamy dokument tożsamości, możemy normalnie obsługiwać rachunek w oddziale banku.




adres tej wiadomości: www.nadarzyn.pl/news.php?id=1962