Starostwo Powiatowe zaprasza na „Powiatowe spotkania z muzyką”, które odbędą się w dniach 11-25 października 2009 r. Patronat honorowy – Elżbieta Smolińska – Starosta Pruszkowski. Koncerty odbędą się w dniach 11, 18 i 25 października (ten ostatni w nadarzyńskim kościele pw. św. Klemensa). Wstęp wolny. Szczegóły – patrz w więcej oraz na stronie: www.powiat.pruszkow.pl
KONCERT I 11 października, godz. 12.00, Kościół pw. Św. Piotra i Pawła w Pęcicach ; Servi Domini Cantores – Śpiewający Słudzy Pana; Katarzyna Gucwa – organy, keyboard Program koncertu: Pieśni Karl Jenkins (*1944) –„Ave verum” – o. Rafał, ks. Zdzisław E. Pizzi – „Ave Maria” – o. Tomasz Georges Bizet (1838-1875) –„Agnus Dei” – ks. Paweł Franz Schubert (1797-1828) –„Ave Maria” – ks .Zdzisław Francesco Durante (1684-1755) –„Vergin tutto, amor”– ks. Zdzisław Luigi Luzzi (1828-1876) –„Ave Maria” – ks. Paweł Flor Peters (1903-1986) – Soir Op.36, Nr 4 – o. Tomasz Fermin M. Alvares – Plegaria – ks.Paweł Gaetano Donizetti (1797-1848) –„Ave Maria” – zespół Allesandro Stradella (1644-1682) –„Pieta Signorie” – zespół Arie Christoph W. Gluck (1714-1787) – „O Del Mio Dolce Ardor” aria Parysa z opery Parys i Helena – ks. Zdzisław Giuseppe Verdi (1813-1901) – „Wnijdę Panie” – Chór z opery „Nabucco” – zespół „Servi Domini Cantores” – Śpiewający Słudzy Pana Pod taką nazwą zespół funkcjonuje od pięciu lat realizując misję, zapisaną w swojej nazwie. Służyć Bogu śpiewem, czyli uwielbiać Go każdym dźwiękiem, dziękować Mu każdym oddechem, przepraszać Go każdą frazą i prosić każdą melodią, wraz z całym chórem wiernych, zasłuchanych w Ewangelię głoszoną przez śpiewaną modlitwę. Już pierwszy koncert zespołu 21.11.2004 r. w krypcie katedry Chrystusa Króla w Katowicach, pełniącej na co dzień funkcję kościoła akademickiego, został przyjęty entuzjastycznie. Owacje na stojąco. Bisy. Podobnie w Sosnowcu, Kielcach i Warszawie. Wszędzie wzruszenie słuchaczy, wywołane głębią religijnych i artystycznych przeżyć, mieszało się z wyrazami serdecznej wdzięczności za pomnażanie muzycznych talentów w kapłańskim życiu i duszpasterskim działaniu. Po pewnym czasie zespół rozszerzył swój repertuar, wzbogacając go nie tylko o perły muzyki sakralnej, pisanej przez wybitnych kompozytorów dla potrzeb liturgii kościelnej i kultu Bożego, ale także o modlitewne, nastrojowe arie operowe, pełne zachwytu nad Bogiem i Jego stworzeniem: człowiekiem i światem; także o pieśni ze światowego repertuaru, o najpiękniejsze kompozycje twórców polskich i zagranicznych. Wykonują więc muzykę sakralną, cała gamę pieśni „Ave Maria”, kolęd i pieśni pasyjnych, arie oratoryjno – kantatowe, arie operowe, pieśni polskie, czeskie, niemieckie, francuskie, włoskie, angielskie, amerykańskie. Zapraszają zawsze do współpracy wybitnych polskich muzyków, między innymi: pianistę Grzegorza Biegasa, pianistę Andrzeja Janusza, pianistę Andrzeja Nanowskiego, organistę Jerzego Rosińskiego, organistę Ewę Rytel, organistę Ireneusza Wyrwę oraz innych muzyków, którzy towarzyszą im podczas liturgii i koncertów. Dobór repertuaru uzależniają zawsze od miejsca i charakteru koncertu, od słuchaczy, do których kierują wokalne przesłanie, ale przede wszystkim od wierności Bogu, Kościołowi i człowiekowi, do czego zobowiązuje powołanie chrześcijańskie, kapłańska służba oraz jej kierunek, nakreślony w nazwie zespołu: „Servi Domini Cantores”. Katarzyna Gucwa – organy, keyboard Klawesynistka, organistka, pianistka. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (Wydział Fortepianu, Klawesynu i Organów oraz Wydział Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki). W latach 2004-2005 przebywała na stypendium naukowym w Koninklijk Vlaams Muziek Conservatorium w Antwerpii, w klasie klawesynu Ewalda Demeyere i w klasie organów Jorisa Verdin. Aktywnie uczestniczyła w wielu kursach muzyki dawnej pod okiem takich znakomitości jak: bracia Barhold, Sigiswald i Wieland Kuijken, Robert Hill, Nicolas Parle, Marek Toporowski, Lilianna Stawarz. Jako klawesynistka występuje z trio barokowym „Ad Agio” oraz współpracuje z zespołem muzyki dawnej „Il Tempo”. Jest dyrektorem i nauczycielem klasy fortepianu Szkoły Muzycznej „Akolada”. Od listopada 2005 roku jest organistką Parafii św. Edwarda w Pruszkowie, gdzie animuje życie muzyczne prowadząc: chór mieszany „Deesis”, chór dziecięcy „Harfy Dawida”, zespół wokalny „Paciorki” oraz zespół instrumentalny „Dudki”.
KONCERT II 18 października, godz. 13.00, Kościół pw. MB Nieustającej Pomocy w Pruszkowie, Koncert Papieski „Misterium śmierci i Zmartwychwstania” Roman Gryń – trąbka Sławomir Kamiński – organy Program koncertu: Cz.1 - Powrót do domu Ojca Nino Rota (1911-1979) – „Cisza” Johann S. Bach (1685-1750) – Toccata d-moll Johann S.Bach – Chorał z Kantaty 147 „Jezus jest moją radością” Johann S.Bach – Aria z Suity D-Dur Henry Purcell (1659-1695) – „The Queen’s Dolour” Cz.2 - Totus Tuus (trad.) – Bogurodzica Franz Schubert (1797-1828) – „Ave Maria” (trad.) –„Z dawna Polski Tyś Królową” Cz.3 - Santo subito (trad.) – Fanfary Gordon Young (1919-1998) – Preludium w stylu klasycznym Ennio Morricone (*1928) – „Gabriel’s Oboe” z filmu „Misja” Charles Callahn (*1951) – Toccata Marc A.Charpentier (1636-1704) – Preludium z „Te Deum” KONCERT III 18 października, godz. 19.00, Kościół w Raszynie Roman Gryń – trabka Sławomir Kamiński – organy Koncert Papieski „Misterium śmierci i Zmartwychwstania” Program koncertu: Cz.1 - Powrót do domu Ojca Nino Rota (1911-1979) – „Cisza” Johann S. Bach (1685-1750) – Toccata d-moll Johann S.Bach – Chorał z Kantaty 147 „Jezus jest moją radością” Johann S.Bach – Aria z Suity D-Dur Oskar Lindberg (1887-1955) – Gammal Fabodpsalm Cz.2 - Totus Tuus (trad.) – Bogurodzica Caccini Giulio (ok.1550-1618) –„Ave Maria” (trad.) –„Z dawna Polski Tyś Królową” Franz Schubert (1797-1828) – Ave Maria Cz.3 - Santo subito (trad.) – Fanfary Charles Callahn (*1951) – Partita op.54 n.t. pieśni „Radośnie Panu hymn śpiewajmy, Alleluja” Entrada- Chorale - Duo - Adagio espressivo - Toccata Ennio Morricone (*1928) – „Gabriel’s Oboe” z filmu „Misja” Giuseppe Rosetta (1901-1985) – Alleluia per organo Karol Kurpiński (1785-1857) – Cavatina Prof. Roman Gryń - trąbka Studia muzyczne ukończył w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Umiejętności instrumentalne doskonalił u Timofjeja Dokszycera i Edwarda Tarra. Jest laureatem „Konkursu Młodych Trębaczy” w Pabianicach (1980 r.) oraz konkursu gry na trąbce w Gdańsku (1985 r.). Przez kilka sezonów pracował w orkiestrze symfonicznej Filharmonii Poznańskiej. Ważne miejsce w jego działalności zawodowej zajmuje pedagogika. Jest profesorem gry na trąbce w Akademii Muzycznej w Poznaniu i Bydgoszczy, kierownikiem Katedry Instrumentów dętych w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Jego studenci zdobywają liczne nagrody i wyróżnienia na konkursach krajowych i międzynarodowych. Prowadzi regularnie warsztaty i kursy interpretacji w zakresie muzyki orkiestrowej i solistycznej. Jest czynnym artystą jako solista i kameralista w Polsce i za granicą. Prof. Sławomir Kamiński - organy Jest profesorem klasy organów Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Koncertuje jako solista i kameralista w kraju i za granicą (Niemcy, Holandia, Francja, Belgia, Szwajcaria, Czechy, Wielka Brytania, Ukraina). Brał udział m.in. w następujących festiwalach muzycznych: - Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Nantes - „Festiwal Majowy” w Glasgow - Dni Kultury Polskiej w Bretanii - Internationaler Orgelsommer w Poczdamie - Internationale Sommerkonzerte im. Dom St. Blasien - Orgelkonzerte In Gedachtnis Kirche Berlin - Isteuropaiche Orgelmusiktage, Grossraschen, oraz międzynarodowych festiwalach w Gdańsku-Oliwie, Fromborku, Kamieniu Pomorskim i Leżajsku. Sławomir Kamiński jako organista współpracował z orkiestrą Filharmonii Poznańskiej, chórami Jerzego Kurczewskiego i Stefana Stuligrosza. Nagrał cztery CD z solową muzyką organową oraz sześć CD w charakterze akompaniatora. KONCERT IV 25 października, godz. 18.00, Kościół w Nadarzynie Konstanty Andrzej Kulka – skrzypce Andrzej Gębski – skrzypce Andrzej Wróbel – wiolonczela Program koncertu: Francesco Geminiani (1687-1762) - Affetuoso i Giga Johann Sebastian Bach (1685-1750) - Gawot z Partity E-dur Karol Lipiński (1790-1861) - Kaprys D-dur - Rondo z Tria A-dur - Rondo de Concert C-dur - Fantazja na tematy z opery „Krakowiacy i górale” Kurpińskiego
Konstanty Andrzej Kulka - skrzypce Gdańszczanin z urodzenia – Warszawiak z wyboru. W wieku 8,5 lat rozpoczął naukę gry na skrzypcach u Ludwika Góralczyka. Od Liceum Muzycznego do końca studiów w Wyższej Szkole Muzycznej w Gdańsku pracował pod kierunkiem prof. Stefana Hermana. W 1971 roku uzyskał dyplom ukończenia studiów wyższych z wynikiem bardzo dobrym oraz najwyższym wyróżnieniem. W 1964 roku będąc jeszcze uczniem Liceum Muzycznego brał udział w Międzynarodowym Konkursie im. Nicolo Paganiniego w Genui. Otrzymał tam dyplom z wyróżnieniem specjalnym. We wrześniu 1966 roku zajmuje I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Radiofonii Niemieckich w Monachium i od tej pory zaczyna się jego międzynarodowa kariera. Od roku 1967 do chwili obecnej wykonał ponad 1500 koncertów symfonicznych i recitali na całym świecie. Grał z takimi orkiestrami jak np. Filharmonia Berlińska, Chicago Symphony, Minneapolis, London Symphony, Konzertgebau Amsterdam, English Chamber i inne. Brał udział w festiwalach muzycznych w Lucernie, Bordeaux, Berlinie, Brighton, Pradze, Flandrii, Warszawie i wielu innych miastach świata. W roku 1970 brał udział w wielkim festiwalu muzycznym poświęconym Ludwikowi van Beethovenowi w jego 200 rocznicę urodzin. Dokonał wielu nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych. W jego dorobku nagraniowym można znaleźć m.in. koncerty: Vivaldiego, Mozarta, Mendelssohna, Głazunowa, Lalo, Bartoka, Prokofiewa, Beethovena, Brahmsa, Karłowicza, Pendereckiego, Hindemitha, Szymanowskiego oraz innych kompozytorów. Nagrał też wiele sonat i utworów wirtuozerskich. Uprawiał również kameralistykę m.in. przez wiele lat wraz z Jerzym Marchwińskim, Stefanem Kamasą i Romanem Jabłońskim był członkiem kwartetu fortepianowego (liczne nagrania z kwartetem A-dur Brahmsa na czele). Brał również udział w nagraniach polskiej muzyki współczesnej – utworów Pendereckiego, Lutosławskiego, Knapika, Blocha, Jabłońskiego. Za nagranie wszystkich utworów Karola Szymanowskiego otrzymał nagrodę specjalną Polskiego Radia. Nagrane dwa koncerty Szymanowskiego przyniosły w roku 1981 nagrodę „Grand Prix du Disque”. Był drugim, po Sternie, wykonawcą I koncertu Krzysztofa Pendereckiego – grał ten utwór wielokrotnie w Europie i Ameryce Północnej, głównie pod batutą kompozytora. Występował w wielu zagranicznych tournee z udziałem polskich orkiestr. Jest związany z Filharmonią Narodową gdzie w 1984 roku jest na etacie solisty. Z Orkiestrą Filharmonii Narodowej pod batutą Witolda Rowickiego, a później Kazimierza Korda objechał wielokrotnie niemal cały świat. Otrzymał wiele wyróżnień, takich jak: nagrody Ministra Kultury i Sztuki, nagrodę Ministra Spraw Zagranicznych za wybitne zasługi w propagowaniu kultury polskiej za granicą, wiele tytułów honorowych oraz odznaczeń okolicznościowych np. złote odznaki za pracę społeczną dla miasta Krakowa, za zasługi dla Gdańska itp. Andrzej Wróbel - wiolonczela Ukończył w 1972 roku Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie jest zatrudniony jako pracownik dydaktyczny. Działalność artystyczną rozpoczął jeszcze przed zakończeniem studiów. W latach 1966-86 pracował w zespole Kameralistów Filharmonii Narodowej pod kierunkiem K. Teutscha. W 1972, razem z J. Tawroszewiczem założył kwartet smyczkowy – „Kwartet Polski”. Kwartet dokonał licznych nagrań dla radiofonii niemieckiej, szwajcarskiej, francuskiej i polskiej, występując w konkursach międzynarodowych zdobył między innymi I nagrodę w Colmar, II nagrodę w Belgradzie oraz III nagrodę w Monachium. Od 1972 roku do 1985 pracował jako koncertmistrz w Warszawskiej Operze Kameralnej. Wspólnie z Jerzym Maksymiukiem był założycielem Polskiej Orkiestry Kameralnej. W 1985 roku założył zespół Camerata Vistula, którym kieruje do tej pory. Zespół koncertując w wielu krajach zawsze otrzymywał doskonałe recenzje w fachowej prasie muzycznej. Andrzej Wróbel poza działalnością kameralistyczną występuje często jako solista, jest również autorem wielu opracowań utworów muzycznych. Między innymi jego autorstwa jest opracowanie wszystkich utworów Chopina na fortepian i orkiestrę. W czasie kierowania zespołem Camerata Vistula zorganizował i wykonał kilkaset koncertów. Andrzej Gębski - skrzypce Studia wiolinistyczne ukończył w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie prof. Mirosława Ławrynowicza uzyskując dyplom z wynikiem celującym. Artysta doskonalił również swoje umiejętności na kursach mistrzowskich pod kierunkiem W. Marschnera i K. Levina. Jest laureatem IV Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Karola Szymanowskiego w Łodzi, II Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej im. Krzysztofa Pendereckiego oraz XI Międzynarodowego Konkursu Interpretacji Muzycznej im. P. Lantier’a w Paryżu. Koncertując z Warszawską Orkiestrą Kameralną, jako solista, brał udział w licznych koncertach w kraju i zagranicą. Od 1997 roku jest skrzypkiem zespołu Camerata Vistula. Występując z zespołem jako solista bądź kameralista brał udział w wielu imprezach muzycznych, m.in.: XIV Warszawskich Spotkaniach Muzycznych, Festiwalu Muzycznym w Hinterzarten, Międzynarodowym Kongresie E.S.T.A. w Budapeszcie, Festiwalu Chopinowskim, Międzynarodowych Dniach Kultury Polskiej w Turkmenistanie. Współpracował jako solista z wieloma orkiestrami o światowej renomie. W latach 1993-2001 dokonał prawykonań i nagrań archiwalnych dla PR i TV utworów skrzypcowych Romualda Twardowskiego i Benedykta Konowalskiego.Płyty z muzyką Andrzeja Gębskiego otrzymywały entuzjastyczne recenzje fachowych pism muzycznych, a płyta z sekstetem, miano płyty miesiąca pisma „Muzyka 21” oraz nominację do nagrody Fryderyki 2001. Od 1998 roku zajmuje się również działalnością dydaktyczną, jako wykładowca w Akademii Muzycznej w Warszawie oraz prowadzi klasę skrzypiec w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Z. Brzewskiego w Warszawie, prowadząc równocześnie orkiestrę smyczkową tej szkoły.
|