Regulamin przyznawania osobom fizycznym dotacji z tytułu usuwania odpadów zawierających azbest z terenu Powiatu Pruszkowskiego ze środków budżetu Powiatu Pruszkowskiego, jest kontynuacją udzielania dofinansowania z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który uległ likwidacji z dniem 1.01.2010 r. Jest zgodny również z zamierzeniami usuwania odpadów zawierających azbest z terenu Powiatu Pruszkowskiego z Krajowym Planem Gospodarki Odpadami 2010 oraz Programem Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032. Na stronie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego można uzyskać informacje o przedsiębiorstwach, które uzyskały decyzję zatwierdzającą program gospodarki odpadami wytwarzanymi w wyniku prowadzonej działalności usługowej w zakresie demontażu wyrobów zawierających azbest: http://www.bip.mazovia.pl/urzad/departamenty/wykaz-departamentow/art,10,departament-srodowiska.html Agnieszka Kuźmińska Wicestarosta Powiatu Pruszkowskiego
Co należy wiedzieć przy ubieganiu się o dotację z tytułu usuwania odpadów zawierających azbest? Osoba fizyczna, która ma zamiar wymienić pokrycie dachu z materiału zawierającego azbest (eternit), musi znaleźć do tych prac specjalistyczną firmę, posiadającą stosowne pozwolenia na usuwanie azbestu. Obecnie obowiązującym pozwoleniem jest decyzja zatwierdzająca program gospodarki odpadami wytwarzanymi w wyniku prowadzonej działalności usługowej w zakresie demontażu wyrobów zawierających azbest i jest wydawana przez Marszałków Województwa, a obowiązuje na terenie całego kraju. Z wybraną firmą osoba fizyczna podpisuje umowę na demontaż, odbiór i przekazanie zdjętych odpadów zawierających azbest. Po wykonanych pracach, firma przekazuje właścicielowi nieruchomości karty przekazania odpadów z każdego etapu ich przekazywania, aż do miejsca ich utylizacji (dwie karty). Firma wykonująca demontaż pokrycia dachowego wystawia Wnioskodawcy fakturę za w/w usługę. Wymieniając pokrycie dachowe, osoba fizyczna musi sama ponieść wydatki z tym związane, ale za demontaż i przekazanie zdjętego materiału do utylizacji, zawierającego azbest, można ubiegać się do starostwa o częściowy zwrot kosztów. Wnioskodawca do wniosku o przyznanie dotacji dołącza załączniki zgodnie z „Regulaminem przyznawania osobom fizycznym dotacji z tytułu usuwania odpadów zawierających azbest z terenu Powiatu Pruszkowskiego ze środków budżetu Powiatu Pruszkowskiego”, przyjętym przez Radę Powiatu Pruszkowskiego Uchwałą Nr XXXIII/308/10 z dnia 30 marca 2010 r. i ogłoszoną w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego. Zgodnie z tym regulaminem można otrzymać dotację w wysokości do 50 % kosztów usuwania odpadów zawierających azbest, nie więcej jednak niż 3 000 zł. Krok po kroku – co należy wykonać aby otrzymać dotację. |