Okres wakacji to czas gdy łatwo samemu zgubić, bądź paść ofiarą kieszonkowca i stracić: dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karty do bankomatu lub kredytowe. Zagubione dokumenty zawierające najważniejsze dane mogą posłużyć przestępcom do wyłudzania pieniędzy. Najważniejsze zasady postępowania w przypadku zagubienia dokumentów w czytaj więcej.
1. W sytuacji zgubienia dokumentów należy niezwłocznie zablokować usługi bankowe, można również wystąpić o zmianę numeru konta lub zmienić wzór podpisu. Bez powiadomienia banku o zagubieniu dokumentów policja nie przyjmie zgłoszenia. 2. Zgłoszenie na policji utraty dokumentów tożsamości : dowodu osobistego, prawa jazdy lub paszportu. 3. Następnie z potwierdzeniem takiego zgłoszenia należy przyjść do jednostki jakiegokolwiek banku. Utracony dokument zostanie zastrzeżony w Międzybankowej Informacji Gospodarczej. 4. W banku można uzyskać duplikaty zgubionych dokumentów: karty bankowej czy umowy kredytowej. Jednak w przypadku kiedy posiadamy dokument tożsamości, możemy normalnie obsługiwać rachunek w oddziale banku. |